Åbo

Är på besök i Åbo över helgen, och njuter av vad denhär staden har att ge.
Tågresan hit var ett kapitel för sig. Tåget krockade, i något -vet inte vad? bara en ordentlig duns och alla flög framåt. Småningom körde tåget sakta vidare, utan att vi fick veta vad det var eller vad som hänt.. Nåväl, fram till Åbo päärautatieasema kom vi, och jag hade en trevlig tågresa -mestadels kollandes på Warrior (sevärd film!) och tjejen brevid måste tro att jag var värsta hårdingen som satt och såg på slagsmål efter slagsmål (och jag kände mig cool)

Nu har jag spenderat ett helt dygn med min käre åbo -boende vän, njutit av vintervädret, pratat, kollat tecknad film, shoppat ååsåvidare.
Skönt att komma bort lite, skönt att se en annan stad. Åbo är fint!
Hoppas ni har det det skönt och njuter av vad de fina vinterdagarna har att ge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0