Plättarna i lusthuset.

Tänk vad dagar kan vända från det ena till det andra...
Jag försov mig, och det brukar automatiskt betyda att jag är på dåligt humör resten av dagen.
Jag har en ordentlig förkylning på gång, jag har kännt mig dåsig och knappt haft någon röst. och vädret var riktigt upp och ner-om man jobbar utomhus hela dagen..

Men tro det eller ej, min dag har varit extra bra!
Små enkla saker som gjort mig på gott humör. Hur Gud bara vet exakt vad jag behöver få höra och uppleva. Blir lika förbluffad varje gång!
Och då undrar ni, vad har hon gjort idag då? och jag säger er, att jag bara har jobbat.
Man kan faktist ha det väldigt bra på jobbet också!

Som den lilla flickan som springer och leker i våra lusthus på jobbet, bjuder med mig på fest med sina osynliga vänner och äter upp alla "plättar" innan jag ens hunnit smaka.
Som vänner som kommer och handlar blommor och bara finns och är.
Som komplimanger man får, hur man är den vackraste flickan som finns och att man är duktig på saker och ting. sånt som man bara måste få höra ibland- påminna sig själv om hur otroligt bra, och snygg man är.
Och som mina jobbarkompisar som jag trivs så väldigt bra med.

Känslan som uppstår då klockan plötsligt är "tack för idag" och man inte alls skulle vilja fara hem. Då är det något som är bra!





Kommentarer
Postat av: Mindy

Låter ljuvligt Daniela. Och jo, du är fantastiskt vacker! KRAM

2012-05-29 @ 21:56:45
URL: http://minduliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0