Sånadär extra bra dagar.

Alla drömmer väl om att vara fullständig ledig, inte ha några rutiner och inga uppgifter, skola eller jobb som måste skötas. Det är ju värsta drömmen, eller?

Jag har levt i den drömmen nu ett tag. Men så finns det något som kallas självdisiplin.
Har insett att det inte är så lyxigt och roligt att bara vara ledig ledig, hela tiden. speciellt inte då alla andra verkar ha så fullt upp med skola och jobb och man själv blir bara mest hemma och slöar bort dagarna istället för att bara bestämma sig att göra nåt åt saken! då menar jag förståss inte att ja inte njuter av ledigheten, jovisst det gör jag! Men ibland ser man bara på allt man Borde göra och få gjort istället för att se vad man kan göra, se möjligheter och leva i nuet.

Ja, där fick ni dagens, och månadens flumm ala daniela.
Länge sedan jag skrev en sånhär lång(?) text.

Saken jag skulle komma till var altså, att idag, måndag har varit en sådandär extra bra dag. då jag känner att jag verkligen gjort meningsfulla saker. Och träffat människor!
Jag har hunnit sitta hemma med familjen halva morgonen, läst och ätit. Jag har träffat en vän, och fikat med en annan vän på Waynes. Så har jag varit på besök på en lifegrupp, och åkt runt nånstans i kuniskogarna? (och försökt hålla huvudet kallt för att inte tappa humöret helt och hållet efter x antal u-svängar o kilometrar längs småskogsvägar.) och så har jag hunnit med ett ordentligt träningspass, dvs lagat danskoreografi och dansat för fullt.

Tack för den dagen! mera sådana skall jag försöka få till, innan jag åker iväg. Tiden bara rinner iväg, oj.
Bara två veckor kvar nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0