RICE RICE BABY!

en skön söndagmorgon.
familjen, lyxfrukost, eld i spisen och barndomsvinter utomhus. önskar jag skulle vara liten, kanske 7 år igen, och jubla och glädjas över alla snö å allt man kan göra med och i snön. anna är det nu, jag sitter här inne och njuter av värmen, gammal och styv i ryggen.. hehe

mamma har bakat bröd. världens godaste bröd säger jag bara, ni skulle smaka! och ni skulle ojja er minst lika mycket som jag över hur gott det är, min mamma kan nog hon!

Men, ändå saknar jag ris. jo, jag gör faktist det. Nog för att vi äter ris här hemma också, men det var något alldeles speciellt med att äta ris i filippinerna. ris morgon middag kväll. mums.
min favorit var nog morgon riset, det var alltid så gott att äta efter en timmes private-time. ris, med händerna,
och lite stekt ägg och minibanan till. lami-kaayo!


en filippinsk ris-odling uppe i bergen

rice rice baby, bara för att t-skjortan passade in i min text.

Känns länge sedan jag sagt det, men Skön söndag på er mina vänner! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0