21a September

Regn idag. och mina hjärnmuskler ät ordentligt trötta.

Min finskalärare sade diskret åt mig att jag no inte är så bra på finska. det tycker jag var lite småroligt.

Imorgon blir det student-hälsokunskap. Hjälp! Lilla jag skall sitta i estradan med mycket att äta och myskläder, med en hög med papper och frågor framför mig, och i 6 hela timmar, skriva så pennan ryker. Lycka till!
Efter det blir det studio resten av kvällen.

Jag fick hjälpa en gammal man idag att hitta vägen till finska bokhandeln. Och när jag skulle åka buss hem, bjöd busschauffören mig på en gratis resa, tack för den!
den som ger, han får också tillbaka!


När jag kom hem var jag genomblöt av regnet, och KALL om fossingarna.
Då blev det att dra på sig en gammal varm stickadtröja, myys.


Puss och hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0