dagen som varit

mmm fick just en godis påse i handen. mums, det fick mig på bättre humör!

Jo, i morse igen hade vi då föreställning. Ville fara dit tidigt så ja sku ha god tid på mig att fixa allt och hinna umgås med folket. Men ja hann inte ens stiga innanför dörren före jag fick veta att en av huvudrollerna vad värre sjuk och inte alls kunde köra föreställningen, AJDÅ! Men de hade de andra tydligen redan ordnat. En annan skådespelare skulle då ta dennas (pjäsens svåraste) roll. Dags att börja öva då, en timme förän publiken kom på plats! Allt var lite kaotiskt i mina ögon, Men det är ju dethär som är riktig teater! Jag själv fick också hoppa in för en roll i slutet av andra akten, Det var en utmaning, fick börja plugga in repliker, koreografi och prova dräkter timmen före! (och jag som inte ens hittils haft en enda replik i teatern, om man inte räknar med sång  då förståss..)
Föreställningen körde igång, och alla gjorde sitt. Och det gick förvånansvärt bra! proffskådespelare kan sin sak helt enkelt, och Wow vad jag var imponerad av henne som hoppade in som huvurollen! Att kunna göra en sådan svår roll på såå kort tid, det borde belönas stort! Mitt inslag gick också helt bra, var nervös och allting gick jätte fort på scenen, men vi kom igenom det, och roligt var det, att få lite utmaningar och testa på nya saker. Tack igen alla fina kollegor!! :)


Efter föreställningen blev det brottom, och iväg till skolan där ja hade matte och musik. Väntade efter det på mamma som skulle hämta upp mig kl. 5 men som aldrig kom och jag inte fick tag på.. Trött som jag var vandra jag runt i butiker helt utan något mål. till slut bestämde jag mig att sätta mig ner (som jag hela tiden velat) på ett cafe (typ ändå stället att sitta på i stan?) men just då ringer mamma och säger att hon är klar. typiskt.
Nå Äntligen var jag då hemma. Känns som jag bestigit mount everest eller nåt, trött som jag är... Bestämmer mig för en lugn kväll och ett avsnitt 24!


Sköt om er!
Kram daniela

Kommentarer
Postat av: sulf

du sku ha kommi å hälsa på mig i glasskiosken :D

2010-05-04 @ 18:20:43
URL: http://ssulf.blogg.se/
Postat av: Daniela

nej men äschdå, ja visste int att du va där, men nästa gång! :D

2010-05-04 @ 18:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0